Raportul anual Gartner, cu predictiile pentru anul 2012, anticipeaza un control mai riguros din partea managementului de business in zona departamentelor IT ale companiilor. Acest lucru se poate traduce in primul rand prin cautare de solutii pentru eficientizarea costurilor cu IT-ul, iar concluzia unanima, luand in calcul alternativele de pe piata, este aceea ca un departament IT inhouse nu este rentabil.
Tendinta de outsourcing a departamentelor IT catre companii specializate a aparut inca de acum cativa ani si s-a manifestat cu precadere in randul companiilor mici. In ultimii ani insa tendinta a inceput in afara sa se manifeste si in randul business-urilor mijlocii si chiar mari.
Care ar fi motivul pentru care companiile au inceput sa prefere sa isi desfiinteze departamentele inhouse si sa faca outsourcing IT?
"Motivul principal este desigur eficienta costurilor, se fac economii de minim 30% cu costurile IT, insa mai sunt si alti factori care influenteaza aceste decizii. Un studiu recent dat publicitatii de Computing Technology Industry Association (CompTIA) a scos in evidenta faptul ca 93% din angajatori sunt nemultumiti de competentele angajatilor lor din IT, deoarece acestia nu tin pasul cu tehnologia. De foarte multe ori, in domenii ca serviciile medicale, pharma, financiare, productia de diverse bunuri, personalul IT este singurul fara nicio legatura cu businessul strategic al companiei. Asta face ca angajatul tehnic intr-o companie non-tehnica sa aiba o pozitie destul de ingrata in organizatie. Nu este, cum s-ar spune, cel mai avantajos loc de munca pentru cariera lui.
In acelasi timp, o companie de outsourcing este un potential loc de munca destul de ravnit pentru profesionistii din IT. Acest lucru face ca in departamentele IT inhouse sa existe in majoritatea cazurilor resurse umane inferioare celor din companiile specializate, ceea ce reprezinta o motivatie foarte puternica pentru externalizare." spune Florin Ionescu, Chief Operating Officer in compania Ascend NetSolutions, agentie web ce ofera si servicii de outsourcing IT.
Notiunea de outsourcing este de multe ori asociata cu serviciile pentru care cand este nevoie suni si providerul trimite pe cineva care sa rezolve problema. Acest lucru nu este valabil insa si in domeniul IT.
"Majoritatea providerilor ofera suport tehnic si management al resurselor remote, de la distanta. De obicei, acelasi provider ofera un pachet complet, cu hosting si alte servicii de securizare a datelor, din acelasi motiv, al costurilor avantajoase. Noi spre exemplu avem grija sa existe si redundanta, astfel ca atunci cand un proiect online al unui client de exemplu are o problema, acesta ramane accesibil pana se remediaza problema. As mai adauga si faptul ca atunci cand providerul are si competente pe zona de development software, cum este cazul Ascend, acesta poate dezvolta aplicatii care se muleaza cu usurinta pe infrastructura deja existenta. Este cazul si flotelor mobile de tablete care prind din ce in ce mai mult teren. Externalizand departamentul IT, totul se desfasoara facil si armonios, procesele IT fiind administrate dintr-un singur punct central", explica reprezentantul Ascend NetSolutions.
luni, 2 aprilie 2012
Departamentele IT interne nu reusesc sa tina pasul cu tehnologia
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu